Zachęcamy do udziału w konkursie wewnątrzszkolnym „CyberScratch”. Praca konkursowa polega na opracowaniu animacji komputerowej w formie gry w programie Scratch , zagadek czy rozmowy na temat cyberbezpieczeństwa lub zagrożeń w sieci. W terminie do 06.12.2023r. prosimy o dokonanie zgłoszeń prac w programie Scratch tj. przesłanie pliku z pracą lub link udostępnienia. Szczegóły w regulaminie poniżej.
Podejmij wyzwanie i zmierz się z innymi swoją pomysłowością!
Programy pomocnicze
https://scratch.mit.edu/projects/429668374/
https://scratch.mit.edu/projects/55602186/
Regulamin Konkursu Informatycznego
„CyberScratch”
Organizatorzy:
mgr Cezary Grzelak, mgr Marzena Konopka.
Konkurs organizowany jest w celu zwiększenia świadomości zagrożeniami płynącymi z Internetu.
W konkursie mogą wziąć udziałuczniowie z klas IV-VIII.
Uczniowie zainteresowani, proszeni są o wysłanie prac na adres mailowy: czareq89@o2.pl lub na pendrive do 06.12.2023r.
Cele konkursu
- uświadomienie zagrożeń związanych z korzystaniem z Internetu,
- propagowanie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu,
- zachęcanie do inicjowania nowych, ciekawych pomysłów,
-popularyzowanie wśród uczniów umiejętności programistycznych,
- wzmocnienie wśród uczniów wiary we własne umiejętności i zdolności.
Praca konkursowa polega na opracowaniu animacji komputerowej w formie komiksu lub zagadek, gry w programie Scratch na temat praw i obowiązków użytkowników Internetu, lub zagrożeń w sieci.
Praca powinna rozpoczynać się od kliknięcia flagi, posiadać scenę będącą wstępem opisującą historię (fabułę), instrukcję gry (wyświetlana czasowo lub dostępna np. pod przyciskiem „Instrukcja”). Historia lub gra powinna rozgrywać się w jednym lub w większej ilości pomieszczeń. W pokoju/pokojach mają znajdować się pytania związane z tematem konkursu. Zakończenie historii lub gry musi zawierać wyraźną informację o końcu. Musi być dokończona i działająca. Nie może zawierać błędów rzeczowych, ortograficznych, merytorycznych, wulgaryzmów, aktów przemocy itp. Zadania powinny mieć odpowiedni stopień trudności umożliwiający skończenie gry w przeznaczonym do tego czasie.
Praca zgłoszona na konkurs musi być wykonana samodzielnie. Nie może być remiksem innej pracy.
Podczas oceny prac konkursowych jury będzie zwracało uwagę na następujące elementy:
- zgodne z zasadami uruchomienie gry,
- wstęp, fabuła do gry/sceny,
- obecność i czytelność instrukcji,
- pomysłowość i oryginalność,
- poprawność zadań/pytań/treści wypowiedzi wrozmowie,
- ilość i jakość przygotowanych treści,
- umiejętności programistyczne (m.in.: użyte bloki, różnorodność wykorzystanych bloków, zastosowane rozwiązania, ład, zakończenia skryptów, usunięcie niewykorzystanych lub rozłączonych bloków),
- posiadanie ograniczenia czasowego,
- sposób zakończenia gry, historii.
Prace konkursowe należy przesyłać w formie pliku lub linku do pracy w Scratch-u (wcześniej udostępnionej) na adres czareq89@o2.pl do 06.12.2023r. lub na pendrive.
Skład Komisji Konkursowej:
a) Cezary Grzleka - przewodniczący
b) Marzena Konopka – członek
Informacje o wynikach konkursu zostaną ogłoszone 8 grudnia i zamieszczone na stronie internetowej naszej szkoły.